Beveiligingsbeleid van belang voor jongeren én professionals!

De digitale wereld verandert snel. Informatiebeveiliging staat bij gemeenten hoog op de agenda en dat geldt niet alleen voor gemeenten. Ook de organisaties waar zij mee samenwerken, moeten voldoen aan bepaalde veiligheidseisen.

Sinds de invoering van de meldplicht datalekken in januari 2016 én met de toekomstige Algemene Verordening Gegevensbescherming in het verschiet (mei 2018), heeft MULTIsignaal als verwerker van persoonsgegevens, passende maatregelen genomen. Dat doen wij niet vanwege de norm op zich, maar vooral voor alle cliënten en professionals, die de garantie hebben dat hun gegevens bij ons veilig in beheer zijn.

ISO 27001 gecertificeerd

Al sinds 2014 hanteert MULTIsignaal de ISO 27001 norm voor informatiebeveiliging. Daarbij hebben wij ons laten leiden door juridische eisen en wetgeving, contractuele eisen en een risicoclassificatie en analyse. Het resultaat hiervan is dat wij sinds 2014 ISO 27001 gecertificeerd zijn.

In april 2017 vond een controle audit plaats, die resulteerde in een nieuwe certificering voor de komende drie jaar. Voor gemeenten goed om te weten, aangezien er vanuit de VNG en KING steeds meer wordt gewezen op het professionaliseren van hun ICT-opdrachtgeverschap.

Extra veiligheid in de MULTIsignaal applicatie

De MULTIsignaal applicatie biedt vanaf heden aan haar regio’s de optie tot identiteitscontrole met tweetraps verificatie. De tweetraps verificatie houdt in dat je inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord én een verificatiecode ontvangt via je telefoon. De gebruiker van de applicatie is dus de enige persoon die toegang heeft tot zijn account, zelfs als iemand het wachtwoord weet! In de stadsregio Amsterdam wordt al op deze manier gewerkt. Wil jouw regio hier ook gebruik van maken? Informeer dan bij je regionale contactpersoon of neem contact op met de helpdesk van MULTIsignaal.